Tweede dag Thoiry: Geneve verkennen & zwemmen in het meer

3 juli 2016 - Thoiry, Frankrijk

Hoi allemaal,

Vandaag was ons tweede dagje in Thoiry en hebben we gebruikt om nog even rustig aan te doen en te acclimatiseren.

We zijn naar de tramhalte Cern gefietst en hebben daar de tram gepakt naar het centrum. Daar hebben eerst een ov-abonnement geregeld voor mij (Laura) omdat het ziekenhuis midden in het centrum van Geneve ligt en dus niet te fietsen is vanuit Thoiry. Na het maken van pasfoto's (waaraan ik nog dacht toen ik thuis was, maar vergeten was uiteindelijk) was het gelukt. Daarna wilde we nog even wat eten halen voor de lunch, maar alle supermarkten waren gewoon dicht op zondag! Behalve die op het station, maar daar waren we nu al ruim voorbij gelopen. We gingen richting het meer en hebben daar eerst even op een bankje gezeten en genoten van het uitzicht. Wat een verschil met toen we er in de winter waren! Alles ziet er een stuk vrolijker uit als het zonniger is, het water is mooi blauw en schittert. Daarna zijn we naar het strandje gegaan bij het meer van Geneve, Bain des Paquis, dit is het enige gedeelte in Geneve waar je (tegen betaling) echt aan het meer kan zitten en kan zwemmen. We zochten een plekje uit en we zaten nog niet of Kees kwam een studiegenoot tegen die ook een summerschool bij Cern doet, om haar heen zat een hele groep Cern summerschool studenten, waaronder ook een paar Nederlanders. Toevallig kende ik ook iemand via via dus dat was nog wel grappig. We gingen er bij zitten en maakte een praatje. Aan het einde van de middag zijn we weer richting huis gegaan, eerst snel nog wat eten gehaald bij het station, want we hadden best wel honger haha en we moesten nog wel een eindje. Het fietsen terug was best zwaar want nu moesten we het grootste deel van de weg de berg opklimmen. Thuis aangekomen hebben we eten gekookt en lekker rijst gegeten (was iets te heet geworden door de pepertjes), nu nog even relaxen en dan zijn we helemaal klaar voor onze stagedag morgen!

Groetjes!

Laura